MAKVIS

farge

M = motivere

A = aktivisere

K = konkretisere

V = visualisere

I = individualisere

S = summere

 

Dette er oppskriften på de perfekte 45 minuttene – hvis du lurte! Enig?

3 kommentar to “MAKVIS”

  1. Helene Rauan Says:

    Hei du! Jeg knabbet ideen med snor og klyper i dag. Vi hadde om viktige personer i GT og vi tok en historisk oversikt. Det funket i 7.klasse også:) God fredagspraksis

  2. Kari Says:

    Hehe. Du er lærer med hele ditt hjerte, du! Åg, eg lige d!

  3. annki83 Says:

    Helene: Jeg tror faktisk fortellingen om Bjørnstjerne Bjørnson med klyper og tegninger er den beste hittil. Supert for meg at foreleseren fra UiA var på besøk i akkurat denne timen! Nå er det siste innspurt med en time RLE og dobbelttime norsk om saktekster med fokus på leserinnlegg og intervju. Så stikker jeg. 🙂

    Kari: Egentlig er dette helt genialt med tanke på å planlegge time. Det skulle forresten ikke forundre meg om du ender opp som pedagog du også! Et spørsmål: Hender det av og til at du tenker på en annen dialekt hvis du skal forberede deg til noe, eller hvis du skal gjenfortelle noe?? Tipp hva min dialekt er!!! Eller har jeg sagt det?? God helg! (Om en dag!)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s


%d bloggere like this: